Wat een weertje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sarah Van de Voorde - WaarBenJij.nu Wat een weertje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sarah Van de Voorde - WaarBenJij.nu

Wat een weertje

Blijf op de hoogte en volg Sarah

17 September 2014 | Suriname, Paramaribo

16 september 2014, Nog voor mijn wekker ben ik wakker 6u lokale tijd dit wil zeggen ondertussen al 11 uur in België. Eigenlijk best wel goed geslapen, ondanks de honden die ’s nachts af en toe van zich laten horen enkele voorbijgangers die maar al te graag hun muziek delen.

Er staat meteen al iets op de planning vandaag namelijk langsgaan bij de vreemdelingendienst. Gelukkig is er Chico die ons brengt en helpt om onze papierwinkel weer op gang te brengen. Suriname is duidelijk een land dat graag stempeltjes zet :). Daar bovenop krijgen we ook nog eens een kleine citytour door Paramaribo en enkele wijze raad en tips van onze’n Chico.

In de namiddag hebben we even de weg onveilig gemaakt door met ons drieën boodschappen te gaan doen in de “Tulip” een plaatselijke supermarkt (waar ze echt alles hebben) wel is waar zijn de prijzen hier redelijk vergelijkbaar met bij ons. Voor wie het nog niet wist de mensen rijden hier links en de claxon wordt hier ongeveer elke seconde gebruikt dus oppassen is duidelijk de boodschap, Bovendien is het gezegde ook echt een feit nu, Chinezen zitten echt overal ook hier dus enorm veel winkels met Chinese uitbaters met als voordeel dat ze heel laat open zijn.

Ohja, voor de thuiskijkers onder ons ook ik ben helemaal up to date en dit allemaal dankzij YouTube. Vanuit mijn hangmat en met een lekker windje kan ik alles perfect volgen.

We zijn hier ook nooit alleen we krijgen af en toe bezoek van een goku (salamander), kevers, padden en de miertjes die blijkbaar op de geur van lize’s schoenen afgaan. Zeker niet te vergeten de muggen die ons duidelijk weten te appreciëren.

Hoewel het nu buiten al wat afgekoeld is is het hier nog steeds warm, je zweet gewoon terwijl je zit daar hoef je helemaal niets voor te doen. Gelukkig kunnen we in de buurt zwemmen in enkele hotels, daar maken we morgen werk van wanneer we nog wat gaan verkennen.

Mijn twee huisgenoten slapen ondertussen al. Het is hier nu 22u30, tijd om mij richting dromenland te begeven.

Slaapwel iedereen,



  • 17 September 2014 - 10:12

    Fedra:

    Hey Sarah!

    Klinkt echt geweldig, helemaal anders dan ik me had voorgesteld!
    Het huisje ziet er echt leuk uit! (Dat zijn toch foto's van jou he?)
    Wanneer mogen wij je verwachten op Skype?
    Ik kan niet wachten op je te horen!

  • 17 September 2014 - 13:25

    Sarah :

    Die eerste twee foto's is van de cirytour. Dus niet van ons huisje eh haha das niet zo luxueus. :D Wanneer we skypen geef ik u wel een rondleiding door ons huisje. X

  • 17 September 2014 - 16:54

    Mama:

    het lijkt me allemaal goed meevallen ginder en het is een pak van men hart da je die chiko gevonden hebt die julli overal veilig naartoe brengt.uiteindelijk ben je niet helemaal weg omdat we kunnen skypen .hopelijk lukt het moeke ook.vergeet niet te genieten van je avontuur je zal terug komen met een pak meer levenservaring die alleen maar positief kunnen zijn in je verdere leven .soms is houden van ook loslaten.enik gun het je van harte.x mama

  • 18 September 2014 - 19:19

    Moeke:

    Het is vandaag donderdag en het goe weer is hier gedaan het regent weeral'alles gaat hier zen gangetje bompa is iets gaan drinken maar toch mis ik u tel al af naar november dat ik u kom bezoeken.hoop da je het daar leuk vind enda het nie te warm is.x moeke

  • 19 September 2014 - 18:35

    Moeke:

    Ik mis je nu al, wanneer gaan we nog eens skypen? Het zijn mooie foto's die je hebt opgestuurd ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Voor mijn derdejaars stage (Srw: kinderen jongeren en welzijn) vertrek ik samen met twee andere meisjes op 15 september voor 4 maand naar het verre Suriname ( Paramaribo). Dit om er ons aan een groot avontuur te wagen. Vertrekkend vanuit een medisch opvoedkundig bureau gaan we rond in verschillende scholen in Paramaribo om daar projecten uit te werken naargelang de noden van de school en kinderen. Het is allemaal nog niet tot in detail duidelijk aan wat ik mij kan verwachten, maar ik heb er in ieder geval enorm veel zin in en vertrek zeker en vast met een open en enthousiaste houding richting Suriname.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 8287

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 30 Augustus 2016

It's time for South Africa

15 September 2014 - 17 Januari 2015

Buitenlandse stage- Suriname

Landen bezocht: