Welcome to Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sarah Van de Voorde - WaarBenJij.nu Welcome to Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sarah Van de Voorde - WaarBenJij.nu

Welcome to Suriname

Blijf op de hoogte en volg Sarah

17 September 2014 | Suriname, Paramaribo

15 september 2014:

Eindelijk is het zover klaar voor vertrek. Hoewel ik op het laatste nippertje nog wat kleding heb moeten lossen wegens te zware koffer (4kg -_-). Toch wel erg fijn dat de vriendinnen hun slaap hebben gelaten om mij aan de deur te komen uitwuiven. Net geen traantje gelaten, maar het heeft wel moeite gekost.

Onderweg naar Schiphol begint het pas echt door te dringen voor hoelang ik ons klein landje en alles en iedereen zal achterlaten. Nog een laatste zwaai naar ouders en vriend (die ik wel erg ga missen ;) ) van aan de douane en we zijn vertrokken hip hoi.

De vlucht is goed verlopen vriendelijk personeel en de hele vlucht kregen we te eten. Wel is waar was ik hier beter wat afgebleven, want mijn darmen waren hier duidelijk niet op voorbereid. :)

Eenmaal uit de vlieger gestapt verwelkomde het warme, bedrukkende Surinaamse weertje ons. Hier zal ik toch duidelijk toch nog wel enkele dagen aan moeten wennen. Erg fijn dat onze Javaanse taxi chauffeur ons enorm enthousiast onthaalde en ons meteen een beetje liet thuis voelen, “want ja jullie zijn hier alleen wie gaat er anders voor jullie zorgen.” We hebben dus een veilige taxichauffeur (dus moeke je kunt met een gerust hart slapen) die met een belletje voor ons klaar staat en ons helpt met alles wat nodig is.

Voor we in Paramaribo aankwamen reden we door het district Para met een enorme mooie natuur, mijn ogen wisten niet waar eerst kijken. Blijkbaar wonen in dit gedeelte vooral indianen die graag dingen in brand steken te zien aan de rookwolken die hier en daar opduiken.

Wanneer we aankomen in ons huisje worden we meteen verwelkomd door twee honden die goed over ons zullen waken. We verblijven met drie op de benedenverdieping van een studentenhuis de hoofdstad Paramaribo. Ieder van ons heeft zijn eigen kamertje, de rest is gemeenschappelijk.

Verder ook nog even dag zeggen tegen onze bovenburen drie Hollandse meisjes en één jongen. Fijn dat zij ons wat verhalen kunnen vertellen en wegwijs kunnen maken, aangezien zij hier al langer verblijven. Snel nog het muskietennet ophangen, koffers uitladen wat nog net lukt na zo’n lange reis en meteen men bedje in, want mijn ogen vallen bijna toe.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Voor mijn derdejaars stage (Srw: kinderen jongeren en welzijn) vertrek ik samen met twee andere meisjes op 15 september voor 4 maand naar het verre Suriname ( Paramaribo). Dit om er ons aan een groot avontuur te wagen. Vertrekkend vanuit een medisch opvoedkundig bureau gaan we rond in verschillende scholen in Paramaribo om daar projecten uit te werken naargelang de noden van de school en kinderen. Het is allemaal nog niet tot in detail duidelijk aan wat ik mij kan verwachten, maar ik heb er in ieder geval enorm veel zin in en vertrek zeker en vast met een open en enthousiaste houding richting Suriname.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8249

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 30 Augustus 2016

It's time for South Africa

15 September 2014 - 17 Januari 2015

Buitenlandse stage- Suriname

Landen bezocht: